Kamocsay Ákos: A borfogyasztáshoz meg kell érni - WineArtCulture cikke

/ 2024. 08. 08.

„A feladatunk, hogy a fiatalokkal, akik más világban élnek, más igényekkel, megismertessük és megmutassuk, hogy a bor mennyire sokrétű, izgalmas és egyedi. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy a borfogyasztáshoz meg kell érni.”

– mondta legújabb interjúmban Kamocsay Ákos, a hazai borélet egyik kiemelkedő alakja, a Hilltop Borbirtok társtulajdonosa és borásza. A beszélgetésem apropója, hogy a 2021-es évjáratú a borász nevével fémjelzett prémium olaszrizling aranyat kapott az idei Országos Borversenyen, illetve, hogy április végén két új termékkel is bővült a Hilltop portfóliója.

[...]

Arról lehet folyamatosan olvasni, hogy világszerte csökken a borfogyasztás a fiatalok körében, gondolom, mint már előbb is említetted, a HillCocktail termékkel kicsit rá lehet a fiatalok figyelmét terelni a borra…

Valóban így van! Egyik nem titkolt célja a termék létrehozásának is ezt szolgálta. Bár tényleg arról lehet olvasni, sőt, a statisztikák is azt mutatják, hogy csökken a borfogyasztás, véleményem szerint a fiatalok soha nem tartoztak a nagy borfogyasztók közé. A feladatunk, hogy a fiataokkal, akik más világban élnek, más igényekkel, megismertessük és megmutassuk, hogy a bor mennyire sokrétű, izgalmas és egyedi. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy a borfogyasztáshoz meg kell érni. A magunk részéről, borászoknak, el kell juttatnunk a borok csodálatos világát és gondolatát a fiatal generációhoz, stabil alapokat adva arra, hogy amikor majd elkezdenek más stílusú életet élni, akkor rátaláljanak a borra. Egyébként érdekes dolog a kimutatható csökkenő borfogyasztási statisztika…

Pontosan mire gondolsz?

A saját statisztikánk azt mutatja, hogy az utolsó 5 évben a belföldi borforgalmunk tulajdonképpen egyáltalán nem csökkent. Nagyon büszkék is vagyunk erre, ami jól szemlélteti, hogy kialakult egy stabil fogyasztói rétegünk, aki szívesen vásárolja a borainkat. Volt egy időszak, amikor nagy divat volt vörösbort, és ezen belül a komolyabbakat fogyasztani, de az elmúlt években egyre inkább a könnyedebb, frissebb borok, illetve a fehérek felé fordultak a fogyasztók. Divatossá váltak, és ez kicsit az edukációnak is köszönhető. Azt gondolom, hogy a mi címkeváltásunk is beleillik ebbe a trendbe, hiszen a rajta szereplő információk kimondottan edukáló jelleggel is bírnak, hiszen minden tételünk címkéjén egyedi aromatérképpel ábrázoljuk azt, hogy az adott borra milyen ízek és aromák jellemzőek, így még a laikusabb borfogyasztók is könnyen megtalálják, melyik bor illik legjobban az ízlésükhöz.

Olvasd el az egész interjút a WineArtCultur oldalán: https://wineartculture.hu/kamocsay-akos-a-borfogya...